فرهنگ و هنر

اطلاعاتی درباره هتل‌های حجاج ایرانی در عربستان

رئیس اداره اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت در خصوص نحوه انتخاب و اجاره هتل برای زائران در حج سال 1402 و همچنین سهمیه اسکان هر زائر در عربستان اطلاعاتی ارائه کرد و گفت: بخش زیادی از آن از هزینه های حج مربوط به اسکان است. ، قیمت هنوز مشخص نشده است.

به گزارش ایران تودی، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، مرتضی اسدزاده درباره اقدامات انجام شده در زمینه تامین مسکن حج تمتع 1402 اظهار کرد: سامانه مجتمع اسکان از امسال (حج 1402) آغاز به کار می کند. فعالیت های این موسسه در حال حاضر در حال فعالیت است. ابتدا با بهره گیری از این بستر ارائه شده موضوع دعوت از هتل های مکه و مدینه برای سفر حج سال آینده اجرایی می شود که تاکنون حدود 100 هتل در این زمینه شرکت کرده و در دعوتنامه شرکت کرده اند.

وی درباره روند انتخاب و اجاره هتل های حج توضیح داد: در سال های گذشته مدیریت مسکن بر اساس اطلاعات قبلی اقدام به اجاره هتل می کرد و به دلیل امکانات و پتانسیل موجود شرایط سختی از نظر انتخاب داشتیم اما امسال با توجه به راه اندازی سامانه جام اسکان، وضعیت انتخاب هتل تغییر کرده و اولین هتلداران در فراخوان شرکت کرده و از وضعیت خدمات خود اطلاع رسانی می کنند.

اسدزاده افزود: در حال حاضر فقط مرحله بررسی شرایط اقامت در هتل ها در حال انجام است و قیمت گذاری در حال حاضر انجام نمی شود. قیمت هتل پس از بازدید میدانی توسط کارشناسان و پس از تعیین شرایط حمل و نقل کشورها محقق می شود.

رئیس اداره اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره نوع هتل هایی که در سفر حج سال آینده مورد استفاده زائران قرار می گیرد، گفت: در این به شاخص های شأن و منزلت زائران و زائران توجه داریم. رشته. سودمندی، یعنی ملاک ما فقط ارزانی یا گرانی نیست و لزوماً تنوع در سلیقه ها و درجات مختلف را در نظر می گیریم.

وی افزود: روند اجاره آپارتمان و اسکان زائران در هتل ها بسیار حائز اهمیت است. چرا که از نظر ارائه خدمات باید هتل هایی با قابلیت های تعریف شده سازمان حج و زیارت در نظر گرفته شود. مثلاً در برخی هتل های نزدیک حرم، پخت و توزیع غذاهای ایرانی ممنوع است و خودشان غذا سرو می کنند که بسیار گران است و غذایشان با ذائقه مردم ما همخوانی ندارد. هتل های نزدیک حرم نیز قوانینی دارند، به عنوان مثال عدم امکان زیارت زائران در کاروان ها و تاکید بر ورود انفرادی و همچنین عدم امکان بازدید فصلی و جابجایی هر چند روز یکبار نه تنها نامناسب است. برای زائران ایرانی نیز بسیار گران است هتل های شمال حرم در مدینه و هتل های اطراف حرم در مکه نیز مشمول چنین شرایطی هستند.

رئیس اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت ادامه داد: به دنبال خدمات رسانی به زائران و خدمات مربوطه از هتل های منطقه مرکزی مدینه از نظر هزینه و سود هستیم. و از هتل های رینگ دوم منطقه در مکه مکرمه و اطراف حرم هستند از آنها استفاده می کنیم بنابراین نزدیک ترین هتل به حرم در مکه حدود دو کیلومتر فاصله دارد.

    اطلاعات هتل های حج ایران در عربستان سعودی

وی همچنین در پاسخ به این سوال که از چه زمانی خدمات اقامتی به اجاره هتل تبدیل شد و در دهه های اخیر سرویس دهی به صورت هتلی بوده است؟ وی گفت: در دهه های گذشته اسکان زائران به صورت ساختمانی بود تا هتلی که در واقع هزینه های مربوط به این بخش را کاهش می دهد، اما از اواخر دهه 80 اسکان زائران در عربستان سعودی انجام شد. فقط به صورت هتلی بوده که تابع قوانین کشور میزبان می باشد و در مورد نیاز به اجاره هتل هایی است که دارای مجوز اقامت و اقامت برای زائران بوده و خدمات مناسبی را ارائه دهند که حرمت و سلیقه زائران کشورمان را رعایت کند. .

اسدزاده گفت: قوانین وضع شده در کشور میزبان (عربستان) اجازه اسکان کاروان های زیارتی در ساختمان های غیراستاندارد را نمی دهد و بر اهمیت اسکان زائران در هتل ها یا ساختمان های دارای مجوز تاکید کرد. از این رو ساختمان های قدیمی که قبلا به عنوان اسکان زائران استفاده می شد، در حال حاضر مجوز و استانداردهای لازم را ندارند.

رئیس اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: کلیه اطلاعات مربوط به خدمات اجرایی زائران باید قبل از صدور روادید در سامانه ثبت اطلاعات حج (مسیر الکترونیکی) در عربستان سعودی ثبت شود. و گفت: اسکان استاندارد و سایر اجراها برای هر یک از خدمات حج باید در این سامانه ثبت شود تا ویزا و سایر خدمات مربوطه ارائه شود.

وی افزود: با وجود اینکه هنوز چند ماه به حج تمتع باقی مانده است، اما مقدمات اجاره هتل آغاز شده و به زودی مذاکراتی را برای ارائه خدمات اقامتی مناسب آغاز خواهیم کرد.

به گفته اسدزاده، برای اولین بار در حج 1402 اطلاعات و مشخصات فنی هتل ها قبل از ثبت نام نهایی به زائران ارائه می شود و این یکی از دلایل راه اندازی سامانه مجتمع اقامتی است.

وی درباره خدمات هتلداری در مکه توضیح داد: به اقامت در مکه مکرمه باید رسیدگی شود. چون در هیچ جای این شهر نمی توان هتل اجاره کرد، اما باید هتل هایی داشته باشیم که با شرایط ما مناسب باشد، یعنی هتل هایی که نزدیک ایستگاه حمل و نقل بین شهری هستند، مکان رفت و آمد به حرم را فراهم نکنند. سفر زائران سخت می شود.

اسدزاده یادآور شد: درصد بالایی از هزینه های حج مربوط به اسکان است و تلاش می کنیم با بهترین برنامه ریزی بهترین خدمات را با قیمت مناسب به زائران ارائه دهیم.

    اطلاعات هتل های حج ایران در عربستان سعودی

رئیس حج و عمره سازمان حج و زیارت علی مقاملی درباره استقرار ستاد و بعثه مقام معظم رهبری در مکه و مدینه گفت: استقرار هیئت در حد زائران مکه و حتی مکه است. پایین تر ، و با زائران در یک هتل اقامت می کنند و هیچ تفاوتی ندارند و حتی مقر در طبقات پایین هتل نسبت به زائران قرار دارد. در سال های گذشته از هتل های متوسط ​​و پایین رده برای کارمندان استفاده کرده ایم.

وی افزود: بر اساس شاخص های کشور میزبان و قوانین مورد نظر، مرکز اقامتی مدینه خارج از محدوده است و در سال های گذشته از ساختمان های غیر هتلی متوسط ​​با کیفیت در شهر استفاده کرده ایم. اعضای ستاد و هیئت.

اسدزاده درباره اقامت زائران در مدینه و مکه مکرمه گفت: اقامت در مدینه منوره در ایام حج آینده حدود شش روز خواهد بود و به صورت فصلی نیز در مکه مکرمه خواهند بود.

رئیس اداره کل اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: طبق دستورالعمل کشور میزبان در ایام حج، اتاق های هتل به صورت تخت اجاره می شود و به هر زائر حدود چهار متر مربع تعلق می گیرد. از فضا ، تبدیل به تخت می شود و کیفیت هتل ها بسته به موقعیت مکانی هر کدام در گروه قیمتی خود، با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: ظرفیت سقف اتاق ها بر اساس پلان ها بیشتر به 3 و 4 تخت است و متراژ مشخص شده نیز بر اساس نقشه ها در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره اسکان حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره اسکان کاروان کاروان، مددکاران و روحانیون نیز گفت: کاروان سرا و مددکاران به ازای هر کاروان در یک اتاق اسکان داده می شوند و هر دو روحانی اسکان داده می شوند. . در یک اتاق قرار می گیرند و هر سه پزشک در یک اتاق خواهند بود و در یک اتاق قرار دارند.

اسدزاده درباره اسکان زائران در عرفات و منا توضیح داد: در عرفات کشور میزبان حدود یک متر و 40 سانتی متر و در منا برای هر زائر کمتر از یک متر فضا اختصاص داده است، اسلام هست اما آنجا ما کار خودمان را انجام می دهیم. بهترین.

انتهای پیام