عمومی

اشغالگری، تروریسم است نه مقاومت

به گزارش پایگاه ایران تودی،

این جنبش در پی تصمیم دولت انگلیس علیه حماس و جرم انگاری هرگونه همبستگی با آن، تصمیم لندن را ادامه تجاوز به ملت فلسطین خواند و تاکید کرد که مقاومت به عنوان حقوق بین الملل تضمین شده، تروریسم نیست، بلکه اشغالگری صهیونیست ها و اشغالگری صهیونیست هاست. جنایات آنها. “ترور زشت ترین نوع است.

به گزارش تایمز، وزیر کشور بریتانیا گفت که تعلق به حماس، ابراز همبستگی با حماس، کمک به سازماندهی راهپیمایی ها یا به نمایش گذاشتن پرچم های آنها در اماکن عمومی 10 سال حبس دارد.

در پاسخ، حماس با صدور بیانیه ای خود را “تروریست” خواند و از انگلیس خواست این تصمیم را محکوم کند و آن را ادامه بیش از یک قرن تجاوز علیه مردم فلسطین و حقوق پایدار آنها خواند. قبل از.

حماس در بیانیه ای اعلام کرد: متأسفانه انگلیس به جای عذرخواهی و اصلاح اشتباه تاریخی مردم فلسطین چه در بیانیه ننگین بالفور و چه در حمایت انگلیس از جنبش صهیونیستی در فلسطین، به خیانت و تجاوز قدیمی خود به متجاوزان ادامه می دهد. . تلفات به قربانیان کمک می کند.

این جنبش با اشاره به جنایاتی که رژیم صهیونیستی در طول سالیان گذشته علیه مردم فلسطین مرتکب شده است، تاکید کرد: مقاومت در برابر اشغالگری با تمام ابزارهای موجود از جمله مقاومت مسلحانه، حق تضمین شده مردم اشغالگر در چارچوب قوانین بین المللی است. کشتن و جابجایی اجباری مردم محلی، ویران کردن خانه های آنها و دستگیری آنها تروریسم است.

حماس افزود: محاصره 15 ساله دو میلیون فلسطینی که بیشتر آنها کودک هستند در نوار غزه نه تنها تروریسم است، بلکه جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است که توسط بسیاری از سازمان های بین المللی و سازمان های حقوق بشر توصیف شده است.

این جنبش تاکید کرد که حمله به اماکن مقدس و ارعاب مردم در عبادتگاه ها همان تروریسم است و سرقت زمین و شهرک سازی در آنجا زشت ترین شکل تروریسم است.

در این بیانیه از جامعه بین المللی خواسته شده است تا به این نقض دوجانبه و آشکار قوانین بین المللی که مدعی حمایت از انگلیس و سازمان ملل هستند، پایان دهند.

حماس همچنین از انگلیس خواست که باور به داستان و پروژه صهیونیستی نداشته باشد و از مبارزات مردم فلسطین برای آزادی، استقلال و بازگشت آوارگان فلسطینی حمایت کند و فورا به فکر اصلاح اشتباهات خود علیه ملت در بالفور باشد. بیانیه.

این جنبش در بیانیه‌ای از تمامی نیروها و گروه‌های فلسطینی و حامیان آرمان مردم فلسطین در اروپا به‌ویژه انگلیس خواست تصمیم لندن را به عنوان نقض مستمر حقوق مردم و مردم فلسطین محکوم کنند. مردم فلسطین.

حماس در پایان تاکید کرد که ملت فلسطین و ملت‌های عرب و اسلامی پشت سر آنها و همه آزادگان جهان به تلاش‌های خود برای رسیدن به آزادی و بازگشت به میهن خود ادامه خواهند داد و مطمئن هستند که به آنها نزدیک‌تر هستند. اهداف بیش از آرزوی بسیاری هستند. ، آنها می خواهند. این یک درس پایدار در تاریخ است.

همزمان گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای این تصمیم را به شدت محکوم کردند و آن را «افشای سیاست‌های صهیونیسم پس از بیانیه ننگین بالفور» خواندند.
این گروه ها تاکید کردند که سیاست های نفرت انگیز انگلیس تنها عزم و اراده آن را برای مقابله با اشغالگران و بیرون راندن آنها افزایش می دهد.
جنبش المجاهدین فلسطین نیز به نوبه خود تصمیم انگلیس علیه حماس را “نقض آشکار مردم و مقاومت فلسطین” توصیف کرد.