بین الملل

اسرائیل در تلاش برای عادی سازی روابط با «جزایر کومور»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ایران تودی ، رسانه های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گزارش کردند که این رژیم با کومور در حال مذاکره است تا مجمع الجزایر را برای عادی سازی روابط با این رژیم متقاعد کند.

کومور ، یک کشور عمدتا مسلمان ، عضو اتحادیه عرب و تنها کشور عربی در نیمکره جنوبی است.

یک منبع دیپلماتیک روز دوشنبه تأیید کرد که اسرائیل و کومور در حال مذاکره برای ایجاد روابط دیپلماتیک هستند.

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که ایالات متحده ابتکار عمل را برای گردهم آوردن اسرائیل و کومور برای عادی سازی روابط به دست گرفته و این رابطه همچنان ادامه دارد.


کومور در سواحل شرقی آفریقا

جزایر کومور واقع در اقیانوس هند در سواحل شرقی آفریقا ، مساحت کل 1861 کیلومتر مربع را شامل می شود و طبق سرشماری سال 2019 ، 850،000 نفر جمعیت داشتند.

سال گذشته (2020) ، امارات متحده عربی ، بحرین ، سودان و مغرب توافقنامه عادی سازی موسوم به “صلح ابراهیم” را با رژیم اشغالگر قدس با میانجیگری دولت آمریکا به رهبری دونالد ترامپ امضا کردند. “(یا صلح ابراهیم) توافق. آنها دیپلماسی ایجاد کردند.

مردم اکثر کشورهایی که توافقنامه صلح ابراهیم را امضا کردند ، تحت فشار ایالات متحده و با وعده های مالی و سیاسی ، مخالفت خود را با این توافق اعلام کردند.

به عنوان مثال ، سودان اعتراضات گسترده ای را علیه عادی سازی روابط برپا کرده است و سفیر اسرائیل در مراکش هنوز در هتلی اقامت دارد زیرا هیچکس نمی خواهد برای او خانه ای اجاره کند یا مکانی به عنوان سفارت به وی بدهد.

انتهای پیام.



آن را برای صفحه اول پیشنهاد دهید