استان ها

استقرار ۳۰۰ راهدار در جاده های برفگیر مازندران

به گزارش ایران تودی از مازندران، در این رزمایش حسن جهانیان ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران ایمنی راه ها در فصل سرما گفت: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد کالا و مسافر در کشور از طریق جاده ای جابجا می شود. بنابراین مسئولیت سنگینی بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

وی خاطرنشان کرد: در طول 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران، 22 راهدار، 300 راهدار کوشا، 36 اکیپ زمستانی نگهداری راه ها و 200 تجهیزات مهندسی راه (بولدوزر، گریدر، لودر، کامیون، نمک پاش) حضور دارند. برف‌روب‌ها، آب‌نمک‌پاش‌ها و خودروهای کمک‌رسان ویژه (گشت جاده‌ای) در 3700 کیلومتر برف و جاده‌های کوهستانی استان و 700 کیلومتر گردنه برف در 13 گردنه استان، تعمیر و نگهداری راه‌های زمستانی را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با اشاره به اینکه راهداری ها باید به تجهیزات و ادوات لازم مجهز شوند، با حداقل استفاده از نمک می توان از آسیب به زیرساخت های فنی راه جلوگیری کرد و سپس افزود: حضور فعال و همه جانبه رنگ و ظاهر سد معبر در جاده های برف گیر استان، تدابیر ایمنی عمومی اداره کل و همچنین فرهنگ سازی رانندگان محترم، رعایت قوانین … کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن را ببینیم. توسط آن در جاده های استان امسال.

جهانیان در پایان ضمن اشاره به آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران برای عملیات راهداری زمستانی امسال افزود: ذخیره سازی مناسب نمک، نصب تجهیزات زمستانی راهداری، هماهنگی و همکاری با دستگاه های ذیربط از جمله نیروی انتظامی. جاده، هلال احمر و اورژانس و غیره آنها از جمله مواردی هستند که شایسته توجه اداره کل در طرح مدیریت راهداری زمستانی امسال هستند.

46