استان ها

استانداردسازی صنایع دستی؛ ایده‌ای برای ارائه کالاهای باکیفیت

فاطمه بیات مختاری در آستانه برگزاری نمایشگاه عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران که به عنوان نماینده گروه هنری پروتو سخنرانی می کرد به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: شبکه های صنایع دستی منظم را به هم متصل می کنیم. از جمله تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، هنرمندان و افرادی که صادرات، واردات و تولید محتوا و وب سایت ها را انجام می دهند. ما در ایران قوانین استاندارد غذایی داریم. با این حال، برای محصولات صنایع دستی، این استاندارد برای تمایز بین کالاهای با کیفیت و غیر منطبق وجود ندارد.

هر اثر واحد فناوری کوباچو دارای لوگو و بارکد است، به این معنی که در جایی که آرم واحد فناور موجود است، نمی توان از استدلال ها سوء استفاده کرد و یک محصول را 30 تا 40 برابر قیمت واقعی فروخت. یکی از شرکت کنندگان در مراسم عصر امید گفت. در حال حاضر در فضای مجازی فعالیت داریم و در آنلاین ماه 1401 از محل واحد فناوری رونمایی می شود.

او گفت: «ما بر اساس نیازسنجی بازار، کالاهایی را برای هنرمندان طراحی می کنیم. مثلاً در ایران، پارچه‌های دست‌ساز و صنعتی ممکن است فروش چندانی نداشته باشند. اما ما تقاضا و حوله حمام را ارزیابی کردیم، با آن کلاه حمام ساختیم و قیمت ها نسبت به نسخه های خارجی کمتر است. ایران در تنوع صنایع دستی رتبه اول را دارد. اما در صادرات رتبه سی و دوم را دارد. هدف گروه شرکت های ما این است که در صادرات نیز به رتبه های اول برسیم.

طراح اپلیکیشن استارت آپ پروتو در مورد خدمات این اپلیکیشن اینگونه اظهار نظر کرد: چند شرکت استارت آپی داریم که محصولات صنایع دستی را می فروشند. اما نمونه ای که همراه با آموزش و ارزیابی کیفی باشد در ایران نداریم. هیچ نمونه ای در ایران وجود ندارد که همه این نیازها با هم جمع شوند. ممکن است آموزش و فروش جداگانه باشد.

بیات مختاری در خصوص حمایت های فناوری و پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی در نیشابور در رویداد عصر امید حضور پیدا کردیم. دانشگاه مسابقه ایده برگزار کرد، ما ایده هایمان را ارائه کردیم، انتخاب کردیم و به این نمایشگاه دعوت شدیم.

به گزارش آنا، دومین رویداد سراسری دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به نمایش و نمایش دارایی‌ها، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف فراهم کردن بستری برای ایجاد شروع‌ها می‌پردازد. – برای چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه با شعار هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت آپ و هزار کسب و کار فناوری و خلاق در نظر گرفته شده است.

رویداد ملی گام دوم (عصر امید) به مدت چهار روز در سال 1401 برگزار شد. خرداد از ساعت 8 تا 11 در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران و بخشی از فعالیت 40 ساله دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در زمینه های مختلف آموزش منابع انسانی، فرهنگ و اقتصاد. ، پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و غیره

انتهای پیام/4057/