حوادث

از واکسن کرونا برای آتش‌نشانان تهرانی خبری نیست

با گسترش ویروس کرونا در کشور ، سازمان آتش نشانی تهران اقدامات گسترده ای را برای مقابله با ویروس انجام داده و از اولین نیروهایی بود که قصد داشت ضد عفونی خیابان ها را برای طراحی اتومبیل انجام دهد ، اما به نظر می رسد اکنون بیشتر واکسینه شده است بیش از یک سال پس از ورود ویروس به کشور. هیچ ترجیحی داده نشد ، سخنگوی آتش نشانی تهران نیز مخالفت کرد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در مصاحبه ای با ایران تودی گفت کوید بیماری با توجه به نیاز واکسیناسیون آتش نشانان در برابر تاج گذاری ، درگیر شدن آتش نشانان در عملیات و نیاز به کمک در مواقع دشوار ، گفت: ایمنی در برابر بیماری ضروری است.

وی ادامه داد: هفته گذشته دو نفر از همکاران ما در آتش نشانی تهران بر اثر بیماری عروق کرونا ویروس قلب درگذشتند. این همکاران نیروهای عملیاتی نبودند. یکی از آنها حدود یک ماه بازنشسته شده بود.

وی گفت: “طبق آخرین تحقیقات ما ، بیش از دو آتش نشان از تهران به Covid آلوده شده اند.” ما حتی چندین ماشین ضد عفونی کننده مخصوص شهر ساختیم و آتش نشانی تهران به دلیل کرونا یک روز تعطیل نبود.

وی ادامه داد: عدم تعطیلی نیروهای آتش نشانی به این معنی بود که اگر سه آتش نشان در ایستگاهی تاج بگیرند و در تعطیلات باشند ، سایر افراد در ایستگاه تحت فشار قرار می گیرند.

مالکی گفت: “وقتی آتش نشانان به محل حادثه رسیدند ، آنها نمی دانستند کسی مریض است.” برای بیرون آوردن مردم ، آتش نشانان گاهی مجبور می شوند آنها را در آغوش بگیرند ، گاهی به شخصی که نیاز به کمک دارد ماسک تنفسی بدهند ، سپس دوباره همان ماسک را تنفس کنند و آتش نشانان از کجا می دانند نفس نفس سالم است؟ نه؟

وی افزود: در عملیات نجات ، تیم های امداد و نجات با خون انسان نیز مقابله می کنند. همه اینها نشان می دهد که آتش نشانان در استفاده از واکسن Covid وا در اولویت هستند.

ملکی گفت: مکاتباتی با مسئولان در این باره انجام شده است اما علی رغم قول متاسفانه هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است. هیچ یک از کارکنان و نیروهای سازمان آتش نشانی تهران نمی خواستند مورد بهره برداری قرار گیرند ، اما با توجه به شرایط کار آتش نشانان ، واکسیناسیون در اولویت واقعی قرار دارد.

ملکی تعداد کل آتش نشانان تهران را حدود 557 نفر اعلام کرد. همه این افراد به مردم خدمت می کنند و از نزدیک با مردم در ارتباط هستند.

وی با اشاره به زندگی جمعی آتش نشانان در ایستگاه های آتش نشانی گفت: تمام تلاش برای رعایت پروتکل های ایستگاه های آتش نشانی انجام شده است اما با این وجود تیم های امداد و نجات مدت هاست که در کنار هم و در ایستگاه ها زندگی می کنند. بنابراین ، اگر یکی از این افراد به بیماری عروق کرونا ویروس قلب مبتلا است ، قرار گرفتن در معرض افراد دیگر است.

وی گفت: “در صحنه واقعا نمی توان از ماسک به درستی استفاده کرد.” آیا این می تواند نقاب یک آتش نشان باشد که باید از پله های برج تا طبقه آخر بالا برود؟

ملکی ادامه داد: Itfaiye هرگز نمی خواست در وهله اول قرار گیرد اما اکنون انتظار داشتیم که پس از واکسیناسیون برخی گروه ها حداقل در رده سوم قرار بگیریم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: همچنین در اخبار شنیده ایم كه آتش نشانان یكی از شهرها تاكنون واكسینه شده اند و این خبر بسیار خوبی است. با این حال ، آتش نشانان در تمام شهرها باید واکسینه شوند.

انتهای پیام