عمومی

از روی تخت ICU تدریس کرد

در این فایل صوتی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، آمده است: استادی که تنها ساعاتی پس از سخنرانی بر اثر بیماری عروق کرونا ویروس قلب درگذشت، با وجود حسرت، تا آخرین لحظه نگران بود که حقش ضایع نشود. چندین بار تکرار شد تجدید چاپ شد.

به گزارش ایران تودی، روزنامه خراسان بعدا نوشت: استاد دکتر محمدعلی هرادمندی در این فایل صوتی با این گویش شیرین اصفهانی می گوید: «درس شما به موقع برگزار می شود و امیدوارم … موفق باشید. امروز هنوز حالم خوب نبود. من به خاطر این بیماری جدید در بیمارستان بستری شده ام و پزشکان به من استراحت کامل می دهند اما دیدم بدون این آموزش به شما دانش آموزان عزیزم ظلم می شود. انشا … موفق و مطمئن باشید. ممنون «امروز با همسر دکتر، شرکت مینا و رحمت … ممیز که بیش از 30 سال است با او کار می کنید صحبت کردیم.

آنها فلسفه، الهیات، اخلاق و غیره می خوانند. استاد بودند

دکتر هر دو دوز واکسن را داد. او همچنین یک دوره بیماری عروق کرونا ویروس قلب داشت و 21 روز پس از مثبت شدن آزمایش، اما ساعت 12 ظهر یکشنبه هفته جاری بر اثر سکته قلبی درگذشت. خانم شیرکت می گوید: «او استادی 56 ساله بود و از سال 1969 در دانشگاه تدریس می کرد. او از فلسفه، کلام و اخلاق تا نهج البلاغه، تفسیر قرآن و … تدریس کرده است. از دکتر هرادمندی گفت.

در هر صورت وضعیت شاگردان خود را زیر نظر داشتند

همسر این استاد دانشگاه با اشاره به نگرانی های این دکتر گفت: ایشان روی کیفیت تدریس بسیار حساس بودند. همچنین این مهم بود که دانش آموزان تمام مفاهیم را به طور کامل درک کنند. گاهی اوقات وضعیت تحصیلی دانش آموز زیر نظر گرفته می شد. چند روز قبل از فوتشان که با هم صحبت کردیم، گفت چند روز دیگر چند جزوه دقیق و کاربردی دیگر که بیشترشان را خودم نوشته بودم آماده خواهم کرد. او گفت که می‌خواهد به دانش‌آموزان آموزش دهد و کیفیت آموزش را بهبود بخشد تا وقت خود را در کلاس‌های من تلف نکنند.»

او این پیام صوتی را از بخش مراقبت های ویژه ارسال کرده است

او می گوید: «آن روز در بخش مراقبت های ویژه بود و پزشکان گفتند که فقط باید استراحت کند، اما وقتی به ملاقاتش رفتم، پرسید که آیا تلفن و اینترنت وجود دارد یا خیر. به گوشیم نگاه کردم و گفتم بله. گفت فردا درس دارم گوشیم را بیاور و برای دانش آموزان پیام بگذار. گفتم دکتر فکر نمی کنم الان زمان خوبی برای تدریس باشد. او با لبخندی اطمینان بخش به من گفت که حالم بهتر است، گوشی ام را به من بدهید تا دانش آموزان بدانند که کلاس ها به موقع برگزار می شود تا حقشان ضایع نشود.

همیشه قبل از تدریس مطالعه می کرد

همسر دکتر نیز با ابراز نگرانی از کیفیت تدریس وی گفت: دکتر همیشه قبل از رفتن به کلاس تجربه آموزشی چندین ساله دارد و شاید دیگر نیازی به مطالعه نداشته باشد اما قصد داشت بدون مطالعه سر کلاس نرود. چند بار گفتم شما هر ترم همین کلاس ها را تدریس می کنید، واقعاً باید اینقدر بخوانید؟ گفتند من نمی خواهم دروس این ترم از نظر کیفیت تدریس مثل ترم قبل باشد و باید درس بخوانم. در دو سال اخیر که کلاس ها آنلاین بود، حداقل نیم ساعت یا حتی یک ساعت قبل از شروع درس، چندین بار سیستم، تلفن و اینترنت را چک کردند تا مشکلی وجود نداشته باشد. در طول کلاس قطع شد گفتند این طلبه ها وقت می گیرند، بیایند سیستم یا موبایل را روشن کنند، درست نیست که من به آنها بدهکارم.

تواضع دکتر هرادمندی همه را شگفت زده کرد

رحمتها … ممیز مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان که سال ها دکتر هرادمندی بوده نیز در گفت و گوی کوتاهی با ما می گوید: «از دوران دانشجویی با آقای دکتر آشنا شدم. . در عین حال دانش آموزان بسیار فعال و باهوشی بودند. دکتر انسانی بسیار وارسته، فرهیخته، مفسر قرآن، فوق العاده مؤدب و بسیار متواضع بود و تواضع ایشان همه را شگفت زده می کرد. او واقعاً مانند یک پدر با شاگردانش رفتار می کرد و آنها را راهنمایی می کرد. در مورد مرگشان هم در آخرین پیام صوتی سرفه و تنگی نفس در صدای استاد دیده نمی شود. ظاهراً وقتی ریه ها را اسکن می کنند، ناگهان متوجه می شوند که 70 درصد ریه هایشان درگیر شده است. شنیدم یک روز در بیمارستان بودند و بعد به رحمت خدا رفتند. بگذار قبر پر از نور شود.»

انتهای پیام/