حوادث

ارسال ۷۰ میلیون پیامک به متخلفان رانندگی در سال ۹۹

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امسال 70 میلیون پیام کوتاه برای متخلفان ارسال شده است.

به گزارش ایران تودی ، سردار سید کمال هادیانفر صبح امروز در پانزدهمین همایش روسای پلیس راهور با اعلام اینکه 7 هزار و 600 قبضه اسلحه در جاده ها و جاده ها به همکاران وی داده شده است ، اظهار داشت: هر ساله 30 میلیارد تومان اسناد طرح ارائه می شود که به صورت سیستماتیک تر شده است طرح ها در این راستا ، کارآیی اقتصادی حاصل شد.

وی افزود: مأموران پلیس راهور در 236 هزار کیلومتر راه و 47 هزار مورد در هشت شهر کشور حضور دارند و کاهش تصادفات علاوه بر تسهیل در تردد از دیگر مسئولیت های اصلی راهور است.

وی با بیان اینکه “تاج سرانجام به پایان رسید ، اما تصادفات مربوط به حوزه ترافیک است” ، گفت: در کشورهای مختلف شاخص هایی برای تصادفات وجود دارد و یکی از این شاخص ها ضرر است.

وی گفت: ما انتظار داریم 31 درصد در تعداد قربانیان تصادف کاهش یابد. “تعداد تصادفات و تلفات در سال 1985 ، 28000 مورد بود و به ازای هر مرگ 25 نفر زخمی شدند که چندین سال از آن حمایت می شود.” اخیراً ، تعداد تلفات به 27 میلیون و 355 هزار نفر در سال کاهش یافته است که 15 درصد آنها از قطع عضو رنج می برند.

هادیان فر با اشاره به خسارات مادی و معنوی این تصادفات گفت: مدیریت سیستماتیک ترافیک در کشور ما با 35 میلیون وسیله نقلیه و 44 میلیون راننده تصادفات ما است که 32 درصد آنها در وضعیت خستگی قرار دارند. و خطر تصادفات روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به مشکلات تحریم ها افزود: با حمایت دولت 1076 خودروی جدید به نیروی انتظامی تزریق می شود.

راهور فرمانده انتظامی گفت: 36000 سرباز در 236000 جاده کشور که 45 کیلومتر راه اصلی داریم و 12٪ مرگ و میر در جاده های روستایی اتفاق می افتد بنابراین باید از آخرین فن آوری روز دنیا استفاده کنیم.

هادیان فر گفت: پس از دو سال ، سال گذشته 1.4 درصد افزایش ضرر داشت ، در مارس سال جاری 13 درصد افزایش ترافیک جاده ای نسبت به سال گذشته مشاهده شد.

وی ادامه داد: طبق آمارهای قضایی تعداد کشته شدگان به 2800 نفر کاهش یافته است که برای ایجاد ثبات ضروری است. از طرف دیگر ، ما توانستیم به 52 درصد از ظرفیت عملیاتی برسیم.

هادیان فر تصریح کرد: توقیف وسایل نقلیه جریمه شده یک میلیون تومانی به سه میلیون نفر افزایش یافته است اما تأکید شد که هیچ گونه جریمه ای در نوروز امسال برای مسافرت راحت ترین افراد در سال جاری وضع نشود.

وی با اشاره به وضعیت شهرهای مربوط به سفرهای نوروزی گفت: در حال حاضر 85 درصد شهرهای کشور زرد و آبی هستند و با دستور ستاد ملی تاج ، ترافیک آزاد شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: پایگاه پروژه نورزویی با 107 هزار نیرو ، 4 هزار و 400 پایگاه ثابت و سیار ، بیش از 28 واحد گشت و 64 فروند بالگرد در واحدهای مختلف برای اجرای طرح نوروز آماده است.

انتهای پیام