اقتصادی

ارائه خدمات توانبخشی آنلاین به بیماران با نرم‌افزار ساخت محققان کشور

محققان یک شرکت نرم افزاری ایجاد کرده اند که امکان ارتباط از راه دور بین درمانگر و بیماران را برای ارائه آموزش توانبخشی فراهم می کند.

مصطفی علویان یکی از پژوهشگران این طرح در گفت وگو با ایران تودی برنامه این شرکت توسعه نرم افزارهای بهداشتی است که به گفته وی به بیماران کمک می کند به جای مراجعه به کلینیک برای ادامه درمان، خدمات مورد نظر خود را از طریق سیستم خانگی دریافت کنند. .

وی ادامه داد: این برنامه به بیماران این امکان را می دهد که تمرینات موردنیاز را که توسط خدمات درمانی یا درمانگر از راه دور تهیه شده است دریافت کرده و در منزل انجام دهند.

علویان با اشاره به عملکرد این سامانه توضیح داد: برای این منظور نرم افزار این سامانه در سامانه رایانه ای درمانگران نصب می شود و از سوی دیگر «استند» این سامانه به پزشکان تحویل می شود. بیمار و این استند از طریق اینترنت با درمانگر ارتباط برقرار می کند و تمریناتی را برای بیماران می سازد.

مجری با اشاره به اینکه این تمرینات بر روی جایگاه بیمار بارگذاری می شود، خاطرنشان کرد: این سیستم در حال حاضر برای بیماران مبتلا به پارکینسون و قطع نخاع، سکته مغزی و فلج مغزی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای این محصول امکان ارتباط همزمان با چند بیمار با درمانگر است خاطرنشان کرد: 30 بیمار از این سیستم و مزایای این محصول بهره مند شدند و 9 کلینیک توانبخشی نیز با این دستگاه ارائه شد.

انتهای پیام/