حوادث

اجرای طرح “نذر آب” در ۴ استان جنوبی

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حال حاضر طرح نذر آب 3 را در 4 استان جنوبی کشور اجرا می کند ، گفت: هر استان موضوع تأمین آب آشامیدنی و سایر خدمات به یکی از روستاها را بر عهده گرفته است.

به گزارش ایران تودی ، پایگاه نجات جاده الماس در خلخال با مشارکت دبیرکل جمعیت هلال احمر افتتاح شد.

در این بازدید دکتر محمد حسن گوسیان مقدم پایگاه نجات بین شهری Diamond Pass در خلخال را افتتاح کرد.

الماس در افتتاح پایگاه بین شهری گفت: “با راه اندازی خانه های هلال ، ما سعی می کنیم تلفات ناشی از بحران ها و حوادث مختلف را کاهش دهیم.”

وی با اشاره به اینکه خانه های هلال در زمینه آموزش همگانی فعالیت بیشتری دارند ، تصریح کرد: با راه اندازی خانه های هلال روستاییان در مناطق امدادی قدرت می گیرند.

گوسیان مقدم با اشاره به اینکه افتتاح پایگاه بین شهری الماس بین استان های اردبیل و گیلان جای بسیار خوشبختی است ، ادامه داد: جمعیت هلال احمر یک سازمان مردم نهاد است که عمدتا متمرکز بر داوطلبان و امور خیریه است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حال حاضر سه طرح سوگند آب را در چهار استان جنوبی کشور اجرا می کند ، اضافه کرد: هر استان متعهد شده است که آب آشامیدنی یکی از روستاها و سایر خدمات را برای اهالی روستا فراهم کند. اندیکی

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مواقع بحران و حوادث ، کمک های مردمی بیشتر از کمک های جمعیت هلال احمر است و این نشان می دهد مردم در کنار جمعیت هلال احمر هستند.

رامین معبودی ، مدیر جمعیت هلال احمر اردبیل گفت: پایگاه نجات بین شهری الماس یکی از حساس ترین پایگاه های کشور است که در جاده ای با میزان بروز بالاتر احداث شده است.

وی با بیان اینکه هر دو اقدامات امدادی جاده ای و کوهستانی در این پایگاه در حال اجرا بود خاطر نشان کرد: پایگاه دو طبقه با مساحت 712 متر مربع و اعتبار 34 میلیارد و 893 میلیون ریال تکمیل و افتتاح شد. شد.

معبودی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 37 هزار نفر در دوره های آموزشی جمعیت هلال احمر استان اردبیل شرکت کردند ، افزود: امسال با وجود پخش شدن تاج ، دوره های آموزشی مطابق با تمام پروتکل های بهداشتی برای 17 هزار نفر تشکیل شد. ما داریم.

حجت الاسلام کریم اسدی ، امام جمعه خلخا نیز در این مراسم گفت: خداوند متعال جهان را برای اهداف مقدس آفرید و قوانین حاکم بر جهان برای رسیدن به این اهداف مقدس وضع شد. تنها عملی که پاداش مطلق بین اعمال خوب و بد دارد ، کمک به قوانین خلقت و خدمت به مخلوقات الهی است.

میرگانی نظری ، نماینده شهرهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: “مردم نمایندگان را طلب می کنند و ما باید به مردم خدمت کنیم.”

وی افزود: تجهیز پایگاه نجات بین شهری الماس مهم است و باید بتوانیم با کمک یکدیگر گام های موثری در این زمینه برداریم.

وی پس از سفر دو روزه دبیرکل جمعیت هلال احمر به استان اردبیل ، با استاندار دیدار و گفتگو کرد.

گوسیان مقدم در دیدار با اکبر بهنامجو فرماندار اردبیل اظهار داشت: هزار و 400 خانه هلال در کشور افتتاح شده است و برنامه ما این است که تا پایان دولت تعداد هلال خانه های کشور را به 5 هزار خانه برسانیم.

وی ظرفیت این کشور را 37 هزار هلال خانه عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم در تمام روستاهای دهیار خانه های هلال احداث کنیم. ما سعی می کنیم در خانه های هلال به مردم آموزش دهیم. افراد آموزش دیده در صورت تصادف در خط مقدم هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش خانه های هلال در حوادث افزود: خانه های هلال در روستاها می تواند کمک بزرگی در زمینه امداد باشد ، افزود: آموزش در این خانه ها ساماندهی می شود.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در جلسه با دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: استانداری با هماهنگی فرمانداران شهرستان های استان ، خانه های هلال را طراحی و احداث می کند و جمعیت هلال احمر این خانه ها را تجهیز و فعال می کند. امسال باید 300 خانه هلال احداث کنیم.

وی گفت: “انتظار می رود خانه های هلال ماه به امکانات اولیه مجهز شوند.” “با ساختن خانه های هلالی و برگزاری دوره های آموزشی در آنجا ، مردم می توانند در صورت تصادف به یکدیگر کمک کنند.”

فرماندار اردبیل با بیان اینکه افتتاح پایگاه نجات بین شهری الماس قابل تقدیر است گفت: گردنه الماس یکی از مستعدترین حوادث استان است و جمعیت هلال احمر استان اردبیل قطعاً خدمات ارزنده ای را به مردم و مسافران این جاده ارائه می دهد. ارائه می دهد.

بهنامجو افزود كه استانداري به 30 ميليارد ريال در ساخت فاز اول سوله هليكوپتر امداد و نجات هلال احمر جهت تسريع پروژه كمك خواهد كرد.

پس از یک سفر دو روزه به استان اردبیل ، دکتر گوسیان مقدم با اعضای شورای معاونین استان ، کارمندان و دبیران جوان و امدادگران دیدار کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در جلسه صمیمانه با شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان اردبیل ، نمایندگان کارکنان ، دبیران جوان و امدادگران گفت: لازم است توجه بیشتری به مربیان فعال در جامعه داشته باشیم و برای ارتقا raise سطح آنها برنامه ریزی کنیم. همچنین باید برای فعالان هلال احمر انگیزه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری کلاسهای آموزشی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر بصورت داوطلبانه فعالیت می کند و نباید هفت اصل جمعیت هلال احمر را نقض کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه گاهی در جلساتی پیشنهادهایی مطرح می شد که منجر به تصمیم گیری های مثبت برای همه اعضای جمعیت هلال احمر در کشور می شد ، ادامه داد: پیشنهادهای ارائه شده باید کلی و جامع باشد.

حجت الاسلام سید علی فاطمی نیا ، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت: “ما باید دوره های آموزشی ایمان ، دین و ایثار را برای جوانان برگزار کنیم.”

وی افزود: باید یک اتاق فکر در جمعیت هلال احمر ایجاد شود تا مشکلات و مشکلات پاتولوژیک در این اتاق فکر شناسایی و راه حل هایی برای آنها ارائه شود.

انتهای پیام