استان ها

اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان با رویکرد اشتغال

اسما کریمی احسان کامرانی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان ، در دیدار با خبرنگار بندرعباسی خبرگزاری آنا ، بر موقعیت استراتژیک و موقعیت استان هرمزگان در کریدور شمال جنوب تأکید کرد: طرح توسعه سواحل مکران در شرق ، وجود معادن در شمال استان صنایع غربی و منطقه آزاد تجاری و حمل و نقل استان با سایر استانها متفاوت است.

وی در جریان فعالیت های 13 ارائه دهنده خدمات ، 13 مرکز در بخش های کشاورزی ، صنعتی و هنری و 157 آموزشگاه فنی و حرفه ای رایگان در استان هرمزگان قرار گرفت و گفت: بیش از 60 آموزشگاه آزاد در بندرعباس برای ایجاد مشاغل ، اشتغال و آموزش حرفه ای وجود دارد. آنها براساس نیازهای جامعه و استانداردهای آموزشی آموزش می دهند.

مدیر کل مهندسی و آموزش حرفه ای هرمزگان اجرای پروژه SCD برای توسعه مهارت های دانشجویان و دانشجویان دانشگاه در دانشگاه ها را از دیگر فعالیت های این اداره عنوان کرد و گفت: مراکز مختلف کار در این راستا را برای کمک و پشتیبانی از دانشجویان جویای کار و غیر ماهر آغاز کرده اند.

مدیر استانی هرمزگان با تأکید بر ظرفیت اشتغال استان از نظر مهارت آموزی و توسعه مهارت های دانشجویی اظهار داشت: همکاری و همکاری موثر با دانشگاه می تواند در اجرای طرح ملی “تقویت توانایی های اشتغال محور دانشجویان و دانش آموختگان” موفق باشد.

کریمی با بیان اینکه هدف در این بخش براساس استانداردهای بین المللی است ، افزود: هدف گذاری کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت یکی از برنامه های مهمی است که برای پر کردن خلا ‘فارغ التحصیلان و کمبود مهارت برای ایجاد نقشی در توسعه مهارت ها طراحی شده است. عملکرد بهتر و عملی تر

وی از تاسیس شورای مهارت با تفویض مسئولیت های خاص به مراجع ذی صلاح خبر داد و افزود: “این شورا دپارتمان هایی برای کاهش بیکاری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین کاهش حاشیه نشینی ، افزایش رضایت و جذب سرمایه گذاران در بخش آزاد ایجاد می کند ، و آموزش مهارتها را به افراد ماهر منتقل کنید. ” این متخصص با ایجاد تعادل بین جمعیت و اشتغال به دنبال رشد مشاغل است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان با تأکید بر فرهنگ کار و مهارت افزایی به عنوان م componentثرترین م componentلفه ایجاد اشتغال جوانان ، اظهار داشت: اهمیت فرهنگ کار تنها از طریق همکاری های بیشتر و همکاری و تعامل موثر و پر کردن شکاف های موجود امکان پذیر است.

کریمی ابراز امیدواری کرد با کمک دانشگاه آزادی بتوان گام های روشن و موثری در این راستا توسط صنعت ، معدن و … برداشت. از طریق ایجاد کارکنان آموزش دیده ، متخصص و کارآمد در بخش خود از طریق ایجاد اشتغال و ایجاد مراکز تجاری.

تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی یک مسئله منطقی است

در ابتدای این نشست ، رئیس شورای ویژه تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ضمن خیر مقدم به حاضران ، از امضای تفاهم نامه همکاری با اداره کل فناوری و آموزش حرفه ای استان هرمزگان برای تعامل بیشتر با رویکرد کارآفرینی خبر داد.

علیرضا سایبانی افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی از رسالت صرف آموزش و پژوهش فاصله گرفته و در کنار تحقیق و آموزش در زمینه های اشتغال زایی ، فناوری ، کارآفرینی ، تولید و … قرار گرفته است.

وی ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان را بزرگترین مجتمع آموزشی و پژوهشی استان هرمزگان ، مجهز به آزمایشگاه ، کارگاه های ویژه ، آزمایشگاه های فردی ، مربیان مجرب ، زیرساخت های آماده برای فعالیت در استان دانست و یادآور شد: این دانشگاه بیش از نیمی از حجم کار آموزشی است. این استان را بدون استفاده از بودجه دولت تصرف کرد و تاکنون ماموریت علمی و پژوهشی خود را به درستی انجام داده است.

سایبانی تغییر رویکرد در دانشگاه آزاد اسلامی را یک مسئله منطقی دانست و یادآور شد: امروز دانشگاه بر اساس حل مسئله و تأمین نیازهای جامعه وارد همه بخش ها شده است و آماده آموزش دانشجویان برای توسعه مهارت ها و ایجاد فرصت های شغلی برای همه است. ” مراکز فنی و حرفه ای ، صنایع و … برای همکاری نزدیک و تعامل

به گزارش آنا ، بحث با نظرات سایر کارشناسان حاضر در جلسه ادامه یافت و در پایان سران دو مutesسسه تفاهم نامه ای را برای تقویت همکاری و تعامل امضا کردند.

انتهای پیام / 4117 /