حوادث

ابلاغ احتساب سنوات سربازی روستاییان به عنوان «سابقه بیمه»؛ به‌زودی

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر با بیان اینکه حدود هفت میلیون نفر در جامعه هدف ما تحت پوشش نیستند، گفت: هیچ صندوقی که ما بخواهیم تحت پوشش قرار دهیم، عضو این صندوق نیست.

به گزارش ایران تودی، بیت الله برخاری در نشست خبری به مناسبت هفدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر در سوم خرداد اظهار داشت: امروز این صندوق هفدهمین خود را تاسیس کرده است. این صندوق از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس اصل 29 قانون اساسی که بیمه را حقی همگانی می داند متولد و تأسیس شده است.

وی افزود: بیش از دو میلیون نفر از جمعیت هدف صندوق تحت پوشش بیمه هستند و ضریب نفوذ ما 15 درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه صندوق جوان، پویا و توانمند است، گفت: رویکرد اول ما مدیریت است، بنابراین سعی می کنیم اعضای بالقوه را تحت پوشش قرار دهیم و جلساتی برگزار کنیم. شرایط آن.” از نظر پایداری صندوق در وضعیت خوبی هستیم و نسبت حمایت یک به 10 است و به ازای هر 10 بیمه شده یک بازنشسته وجود دارد.

وی افزود: برنامه و استراتژی توسعه صندوق را بر اساس بینش علمی و محاسبات اکچوئری تدوین کرده ایم و معتقدیم در صورت عمل به این رویکرد نه تنها می توانیم پایداری صندوق را حفظ کنیم، بلکه سودآوری صندوق را نیز افزایش خواهیم داد. جامعه محصور».

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر با بیان اینکه در برنامه پنج ساله بیش از 29 پروژه راهبردی را در بین محورهای برنامه شناسایی کرده ایم، گفت:

وی ادامه داد: یک سوم جمعیت کشور جامعه هدف ما هستند که باید تحت پوشش بنیاد قرار گیرند. این جامعه هدف حدود 9 تا 10 میلیون نفر را پوشش می دهد. همچنین بیش از دو میلیون بیمه شده فعال داریم و در نتیجه جامعه هدف ما حدود هفت میلیون نفر را تحت پوشش قرار نمی دهد و در هیچ صندوقی که درصدد پوشش آن هستیم عضویت ندارد که در این صورت به سمت کاهش فقر پیشرفت کرده ایم. . .

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به هدف گذاری برای جذب یک میلیون بیمه شده جدید در سال آینده گفت: در این صورت بیش از 70 درصد افزایش خواهیم داشت.

بنگاه افزود: این صندوق بر اساس سطوح درآمدی حق بیمه دریافت می کند و هشتمین سطح درآمدی ما 2 میلیون و 660 هزار تومان با حق بیمه ماهانه 133 هزار تومان است. دولت دو برابر این مبلغ را به عنوان سهم قانونی می پذیرد و به صندوق واریز می کند. جوایز به گونه ای طراحی شده اند که کل جامعه هدف می توانند تحت هر شرایطی آنها را پرداخت کنند. کمترین میزان پاداش در پایین ترین سطح درآمد 50000 تومان است.

وی افزود: مستمری های بازنشستگی نیز به نسبت همین پاداش تعیین می شود. ما در تلاش هستیم تا به کفایت خود ادامه دهیم، بنابراین امسال سطح درآمد خود را 60 درصد افزایش دادیم، رقمی بی سابقه برای 17 سال فعالیت صندوق. سعی می کنیم هر سال سطح درآمد را افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر با اشاره به اقدامات انجام شده برای ارتقای ظرفیت کارگزاران صندوق گفت: درآمد دلالان امسال 50 درصد افزایش یافته است. اقدام دیگر مکانیزه شدن سوابق بیمه است که می تواند 300 میلیارد تومان صرفه جویی کند. هزینه تشییع جنازه بیمه شدگان را نیز تصویب کردیم.

بنگاه افزود: تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف برای ارتقای پوشش بیمه ای جامعه هدف منعقد شد.

وی با بیان اینکه سنوات سربازی به عنوان حق بیمه در نظر گرفته نشده است و این حق بیمه ها به تایید وزارت کار رسیده و به زودی اعلام می شود تا امکان دریافت و محاسبه خدمت سربازی فراهم شود، گفت: بیش از 1800 کارگزاری داریم. شرکت هایی که روی این حق بیمه کار می کنند. آنها در خط مقدم هستند «آنها مردم هستند و خود مردم هستند و در واقع دموکراسی سازی صورت گرفته است.

وی با اشاره به مطالبات این صندوق از دولت گفت: بیش از 90 درصد پرتفوی مالی شرکت ها در بورس است و عملکرد مالی ما بسیار شفاف است. نیازهای ما برای سهم پتروشیمی یا سایر مواد در خلیج فارس به حداقل خواهد رسید.

ساختار ادامه داد: مطالبات این رقم از دولت زیاد نبود. اما این مبلغ قابل توجهی برای صندوق است و ما باید آن را دنبال کنیم، اجازه ندهیم باقی بماند، انباشته شود. دولت امسال 35 درصد بودجه ما را افزایش داده است، سال گذشته 100 درصد دریافت کردیم و امسال درصدد هستیم 100 درصد بودجه را اختصاص دهیم.

بر اساس آخرین آمار، مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر با بیان اینکه دو میلیون و 374 هزار و 13 بیمه شده فعال داریم، گفت: از این تعداد یک میلیون و 850 هزار و 528 نفر مرد و 523 هزار و 485 نفر زن هستند.

انتهای پیام/