علمی و پزشکی

آمادگی تامین اجتماعی برای حذف نسخ کاغذی از فردا/ امکان نسخه نویسی کاغذی در صورت بروز مشکل

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه نسخه الکترونیکی از اول دی ماه طبق قانون اجباری و اجباری است اما نه برای تامین اجتماعی بلکه برای کل کشور گفت: از نظر ما همه چیز آماده است. برای حذف نسخه های کاغذی از فردا.

به گزارش ایران تودی، شهرام غفاری در خصوص جمع آوری نسخه های کاغذی و جایگزینی نسخه های الکترونیکی از فردا 10 آذرماه گفت: از فردا طبق قانون صدور نسخه الکترونیکی برای کل کشور الزامی و الزامی است نه تامین اجتماعی.

وی افزود: خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی تجربه خوبی در این زمینه دارد و سه چهار سالی است که نسخه نویسی الکترونیکی را به ویژه در مراکز غیر نظامی توسعه می دهد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به نظر ما همه چیز برای حذف کاغذ فردا مهیا است گفت: البته ممکن است برخی از دولت ها و مراکز دانشگاهی و پزشکان دچار مشکل شوند که اقدامات لازم انجام شده و انشالله هیچ مشکلی برای مردم وجود ندارد بیمه شدگان همچنان می توانند به مراکز درمانی مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

غفاری ادامه داد: از پزشکان و موسسات تقاضا داریم همکاری کنند و مورد توجه نیروی انتظامی قرار گیرند. نگران قطعی برق و مشکلاتی از جمله اینترنت، پزشکان و بیمه شدگان نباشید، زیرا در این موارد می توانند از کپی کاغذی استفاده کنند.

وی درباره راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از سوء استفاده در کپی رایتینگ الکترونیکی گفت: سوء استفاده از کپی رایتینگ مانند هر حوزه دیگری می تواند روی کاغذ یا سیستم های مکانیزه وجود داشته باشد. خوشبختانه نظارت در سیستم های الکترونیکی آسان تر است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: مقدمات انجام شده اما ناقص است و در آینده تکمیل می شود. امروزه در صورت استفاده همزمان از کد ملی بیمه شده در هر دو ایالت به سرعت آن را پیدا خواهیم کرد، البته در رونویسی کاغذی این امکان وجود نداشت. فرآیندها از نظر نظارت هوشمندتر هستند، اما سیستم ها باید توسعه یابند.

غفاری در ایران تودی ادامه داد: سیستم های کپی رایتینگ در دنیا چند دهه است و در کشور ما سه چهار سال است که راه اندازی شده اند و از فردا اول دی ماه به صورت جدی و جهانی توسعه پیدا می کنند. امید است همه با هم همکاری کنند تا رونویسی مکانیزه به خوبی کار کند، سوابق الکترونیکی درمان و سیستم های نظارتی کامل شود و دسترسی مردم به خدمات آسان تر شود.

انتهای پیام/