اقتصادی

آغاز دومین فروش محصولات ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو پس از تغییر زمان اجرای طرح های فروش به خودروسازان و پایان عمر سامانه یکپارچه توزیع خودرو، امروز (پنجشنبه 14 آبان ماه) برای دومین بار (پس از لغو سیستم یکپارچه) دو طرح های فروش فوق العاده و فروش یک ساله محصولات خود سه نوع طرح عادی پیش فروش، طرح حمایت از جوانان و طرح تعویض خودروی قدیمی را اجرا می کند.

به گزارش ایران تودی، پس از پایان عمر سامانه یکپارچه توزیع خودرو و تحقق طرح های فروش محصولات و زمان بندی مجدد قرعه کشی (فقط برای محصولات ایران خودرو)، این شرکت سی و هشتمین طرح فروش ویژه و یک ساله خود را راه اندازی می کند. پیش فروش محصولات خود در 12 آنلاین ماه چهار محصول سورن پلاس، پژو پارس سال، دنا پلاس توربو با گیربکس شش سرعته و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک با قرعه کشی و تحویل سه ماهه عرضه شد.

این گروه خودرویی اکنون پس از گذشت نزدیک به سه هفته، دومین فروش محصولات خود را از امروز (پنجشنبه) پس از طرح های فروش سامانه یکپارچه (سی امین طرح فروش فوری) داشته است.

در این طرح، پنج محصول سورن پلاس، پژو پارس سال، پژو پارس ELX با موتور XU7P، پژو 207 دستی با فرمان برقی و پژو 207 دو رنگ شش سرعته اتوماتیک عرضه شده است.

همچنین ایران خودرو در این مرحله از فروش محصولات خود در قالب طرح پیش فروش یکساله قرار دارد. پنج محصول گنجانده شده است تارا در دو مدل دستی و اتوماتیک، توربوشارژر دستی دناپلاس، توربوشارژر اتوماتیک دناپلاس و راناپلاس مجهز به گیربکس شش سرعته و فرمان برقی ارایه شده

متقاضیان ظرف مدت چهار روز (تا جمعه) از امروز (پنجشنبه) به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir به پیش ثبت نام بروید.

با طراحی معمولی بخشنامه های جاری فروش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو جمعیت جوان و جایگزینی خودروهای قدیمی با جدیدتر انتقالبه نظر می رسد.

مراسم قرعه کشی حداکثر سه روز پس از آخرین تاریخ ثبت نام در سالن کنفرانس واحد بازاریابی و فروش ایران خودرو با حضور نمایندگان سازمان های نظارتی برگزار می شود. همچنین مراسم قرعه کشی به صورت زنده از طریق سایت ikco.ir ایران خودرو و همچنین از طریق صفحه ikco_ir آپارات این شرکت پخش خواهد شد.

در این مرحله از فروش، سه گروه متقاضیان عادی، متقاضیان مادر قانون حمایت از خانواده و جوانان و دارندگان خودروهای فرسوده باید برای شرکت در طرح تعویض خودروی پایان عمر اقدام به ثبت نام و خرید خودرو کنند. قبلا اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

کدام خودروها منسوخ محسوب می شوند؟

چه کسانی می توانند از سهم 20 درصدی طرح خرید و فروش خودروهای فرسوده استفاده کنند؟

لازم به ذکر است طبق قانون مصوب 50 درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانان و 10 درصد به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص می یابد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۰ مهرماه اعلام کرد که اکثر محصولات خودروسازان اعم از دولتی و خصوصی از مرحله قرعه کشی خارج شده است. لغو سیستم یکپارچه فروش خودرو وی برای فروش محصولات خودروسازان اعلام و تاکید کرد: قبل از اینکه سیستم فروش خودرو یکپارچه با فرآیند قرعه کشی داشته باشیم، حدود 10 خودروساز محصولات خود را در این قالب عرضه می کردند، اما در حال حاضر اکثر خودروها با توجه به افزایش قیمت ها، تراز تولید و عرضه و تقاضا با قرعه کشی پوشش داده می شود و از دایره خود خارج می شود و اکنون تنها ایران خودرو باقی مانده است که برخی از محصولات خود را به قید قرعه عرضه می کند.

بر این اساس، نظام یکپارچه «عینیت» خود را از دست داده و دیگر به این معنا وجود ندارد. در واقع با مکانیزم قبلی و سیستم یکپارچه خروج از فروش خودرو و انتقال فروش به خود شرکت‌های خودروسازی، دیگر فعال نخواهد بود (حتی برای برخی از محصولاتی که ایران خودرو ارائه خواهد کرد). بخت آزمایی)؛ این سامانه به منظور کنترل تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به موقع خودرو توسط خودروسازان و همچنین اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام