استان ها

آزمون دستیاری در اریبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود/اعلام شرایط حضور در آزمون برای پزشک‌سربازها

مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت از برگزاری پنجاهمین دوره دستیاران حرفه ای در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایران تودی دکتر سید امیر پاشا طبائیان با بیان اینکه در سال های گذشته تاریخ مشخصی برای برگزاری آزمون دستیاری وجود نداشت، سپس افزود: بر اساس تصمیم جلسه شورای کارشناسی، آزمون دستیاری در اردیبهشت ماه هر سال تعیین می شود. بنابراین 50 آزمون دستیاری در اواسط سال 2 اردیبهشت 1402 خواهد بود.

وی با بیان اینکه طبق قانون انصراف دانشجویان نمی توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند، افزود: البته این موضوع می تواند در جلسه شورای کارشناسی نیز مطرح و به عنوان پیشنهاد بررسی شود.

دکتر طبائیان تصریح کرد: سربازان یا دارندگان گرین کارت می توانند در آزمون دستیاری پنجاهم شرکت کنند. البته پزشکان سرباز نیز می توانند در برنامه رزیدنتی شرکت کنند به شرطی که خدمت سربازی خود را به پایان برسانند و تا شهریور ماه به برنامه تعهد خود عمل کنند.

وی گفت: ضوابط بومی سازی 49 آزمون دستیاری بر اساس نتایج آزمون است، دیگر آزمون جداگانه برگزار نمی شود، بنابراین پس از تکمیل ظرفیت، در صورت وجود ظرفیت خالی در رشته ای، طرح بومی سازی انجام می شود. .

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آزمون دستیاری به منظور ارتقای سطح علمی پزشکان برگزار می شود، گفت: پزشکان عمومی فارغ التحصیل که علاوه بر تعهدات خدمتی، دارای مدرک آموزشی نیز هستند. طرح عدالت بر اساس قانون مصوب مجلس نمی تواند در پنجاهمین آزمون دستیاری شرکت کند.البته بحث کوتاه شدن مدت تعهد نیز در مجلس مطرح است.

وی گفت: منابع آزمون دستیاری پنجاهم مشخص و در سایت دبیرخانه شورای آموزش حرفه ای و سازمان سنجش بارگذاری شده است و تغییرات منابع آزمون در ابتدای هر سال مشخص می شود.

دکتر طبائیان گفت: فارغ التحصیلان رشته های جراحی قفسه سینه، قلب و اطفال که فاقد بورد ولی دارای گواهینامه هستند می توانند در آزمون دستیاری شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضرایب دروس پنجاهمین آزمون دستیاری نیز مانند سال گذشته لغو شده است و دفترچه آزمون در روز برگزاری آزمون به شرکت کنندگان عودت داده می شود.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام نتایج چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری گفت: در مرحله اول این آزمون حدود 4 هزار نفر پذیرش شدند که بی سابقه بود.

وی به نقل از معاونت روابط عمومی وزارت بهداشت یادآور شد: در رشته داخلی هیچ جای خالی نبود و حتی ظرفیت افزایش یافت و در رشته های اطفال، بیهوشی و فوریت های پزشکی نسبت به تعداد ظرفیت ها افزایش و کاهش یافت. نسبت به سال گذشته و این کاهش به ویژه در کودکان بود، سپس بیهوشی انجام شد.

دکتر طبایان با اشاره به اصلاحات مربوط به حمایت از آموزش دستیاری حرفه ای گفت: از مهمترین اقدامات در این راستا می توان به انتخاب صد حوزه آموزشی در آزمون دستیاری و اصلاح نظام پرداخت اشاره کرد. ذکر شده. برای پزشکان و برداشتن سقف عملکرد.

انتهای پیام