اقتصادی

آخرین وضعیت دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات

با اتصال 358 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات، حدود 34 هزار خانوار از ارتباط پایدار و سریع بهره مند شدند.

به گزارش ایران تودی، در دنیای امروز استفاده از فناوری اطلاعات حق طبیعی هر فرد است، اما روستاها و مناطق دور افتاده ای هستند که هنوز از این حق طبیعی برخوردار نیستند.

در همین راستا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه ترین گزارش خود از پیوستن 358 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گفته وی، از آخرین افتتاحیه پروژه اتصال روستاهای بیش از 20 خانوار به شبکه پرسرعت و پایدار که در 8 اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد، اجرای این طرح با سرعت ادامه دارد.

بر این اساس از ابتدای خرداد ماه تا پایان مرداد ماه سال جاری 358 روستای جدید صعب العبور و فاقد زیرساخت های لازم در تمامی مناطق ایران عزیز جمعاً 34 هزار و 292 خانوار به شبکه ملی اطلاعات پیوستند. حدود 117 هزار نفر از ارتباط پایدار و سریع استفاده کردند.

همچنین در سال گذشته 7500 روستای کشور ارتباط کامل نداشتند و 4500 روستا هیچ نوع ارتباطی حتی برق و خطوط جاده ای نداشتند.

اما در بودجه پیشنهادی امسال موضوع اولویت بندی وزارت نیرو برای برق رسانی به این روستاها و دسترسی ویژه به آنتن های BTS مطرح شد.

به گفته دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات، حدود 60 درصد مردم جهان به ارتباطات دسترسی دارند، حتی روستاهای ایران به اینترنت دسترسی دارند و در حال حاضر 86 درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند. که 1402 روستا در شش ماهه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

چندی پیش عیسی زارع پور از پیوستن 1900 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

به گفته وی، در ابتدای دولت 80 درصد روستاهای بالای 20 هزار خانوار به شبکه سراسری اطلاعات متصل شدند که در حال حاضر 88 روستا وصل شده اند و تا پایان سال این موضوع به 95 درصد افزایش می یابد. . و تا هفته دولت آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

آخرین وضعیت دسترسی به شبکه ملی اطلاعات روستاها

انتهای پیام