اقتصادی

آخرین وضعیت بررسی طرح‌های تغییر شیوه سهمیه بندی و قیمت گذاری حامل‌های انرژی

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هنوز کمیته کارشناسی مشترک بین دولت، مجلس و بخش خصوصی تشکیل نشده است تا کارکردها و آثار طرح های پیشنهادی برای تغییر روش سهمیه بندی بررسی شود. تعیین قیمت حامل های انرژی

فریدون عباسی در گفت وگو با ایران تودی، درباره آخرین وضعیت بررسی طرح های سهمیه بندی بنزین در کمیسیون انرژی گفت: موارد مطرح شده از ابتدای مجلس یازدهم در کمیسیون نفت این کمیسیون در حال بررسی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: یکی از این طرح ها طرح وان بود که سال گذشته مطرح شد و من به عنوان کارشناس درباره این طرح سؤالاتی را مطرح کردم و از رئیس طرح خواستم که من را متقاعد کند و اکنون در حال انجام آن هستند. .

وی ادامه داد: هنوز کمیته کارشناسی مشترک بین دولت، مجلس و بخش خصوصی برای بررسی طرح‌های پیشنهادی در خصوص سهمیه‌بندی انرژی و قیمت‌گذاری آن تشکیل نشده است که در بحث اصلاحیه مورد بررسی قرار گرفت، اما هنوز اتفاق نظری در این خصوص صورت نگرفته است. رسیده تا با کار یک متخصص به نتیجه قطعی برسیم.

با کار جزیره ای در این زمینه به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نفت و دولت به طور ناگهانی طرح پایلوت در زمینه سهمیه بندی بنزین را آغاز کرده اند، تصریح کرد: به شرط اینکه جزیره ای در این حوزه کار کند. به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید و کارکرد و نتایج هر کدام از طرح ها باید توسط کارشناس بررسی شود.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس محل مناسبی برای بررسی این موضوعات است و بهتر است هرگونه تغییر در سهمیه بندی یا نحوه قیمت گذاری با تصویب مجلس همراه باشد.

انتهای پیام/