حوادث

آخرین وضعیت امدادرسانی در زلزله خوی/ مصدومیت بیش از ۱۰۰۰ نفر و اسکان اضطراری ۱۸ هزار تن

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت امدادرسانی و اقدامات این سازمان حدود ۲۴ ساعت پس از زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی را تشریح کرد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با ایران تودی، با بیان اینکه دقایقی پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری که شب گذشته در شهرستان خوی رخ داد، تیم‌های ارزیاب و امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند، گفت: از همان دقایق نخست تمامی تیم‌های امدادی در استان آذربایجان غربی و استان‌های اطراف به حالت آماده‌باش درآمده و اقدامات امدادی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آخرین شمار مصدومان زلزله ١٠١٧ نفر است، گفت: عمده این افراد به دلیل ترس یا در حین فرار از زلزله دچار آسیب شده‌اند. متاسفانه برابر آمار رسمی اعلام شده از سوی اورژانس کشور نیز سه تن جان خود را از دست داده‌اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در مجموع ۳۳ روستا و ۱۵ منطقه شهری از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر مورد ارزیابی و امدادرسانی قرار گرفته است، گفت: تا کنون ۱۸ هزار و ۷۰۲ نفر با توزیع چادر و در اردوگاه اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین چهار هزار و ۱۵۶ تخته چادر، ۳۸۰ شعله والور، ۴۳۶ دستگاه بخاری و ۴۳۶ بسته غذایی در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است. توزیع چهار هزار و ۳۸۰ تخته پتو و هزار و ۸۹۰ موکت از دیگر اقدامات انجام شده از سوی هلال احمر از زمان وقوع زلزله تا کنون است.

محمودی با بیان اینکه ۳۶۵ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله‌زده مستقر هستند، گفت: همچنین دیگر امدادگران استان آذربایجان غربی همچنان در آماده‌باش کامل قرار دارند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله زده صبح امروز به پایان رسید، گفت: البته حضور امدادگران در مناطق زلزله‌زده همچنان ادامه دارد.

وی از برپایی ٢٤ اردوگاه اسکان اضطراری در سطح شهر، روستاها و مدارس ایمن در بخش خوی خبر داد و گفت: علاوه بر استان آذربایجان غربی، حضور تیم های واکنش سریع از استان های تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین و زنجان نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

چند نفر تحت تاثیر زلزله خوی قرار گرفتند؟

به گفته محمودی اعزام محموله های امدادی از طریق سه فروند هواپیمای نیروی هوایی ارتش به وزن تقریبی ٥٢ تن نیز انجام شده است.

انتهای پیام